Ako byť odporúčateľný.

Stretávate sa v práci s tým, že vyžadujú od vás, aby ste si pýtali odporúčania? Ste z toho frustrovaní, znechutení a nedarí sa vám to napriek všetkým snahám? Je to prirodzené  a určite NIE SI sám, kto rieši tento problém. No na druhej strane si treba uvedomiť, že prísun nových kontaktov znamená nový obchod. Bez práce nie sú koláče, bez klientov nie je výplata.

S podobnými situáciami som sa stretávala v začiatkoch mojej práce v oblasti obchodu, ale i ako finančný sprostredkovateľ. Jednoducho som si tie odporúčania nepýtala, nevedela som ako na to. Všetky tie návody mi jednoducho nesedeli. Ako sa hovorí „nechala som tomu čas“. Pracovala som na sebe po odbornej a hlavne profesijnej a ľudskej stránke.

„VYHĽADÁVANIE KONTAKTOV, ZDROJOVROBÍME NEUSTÁLE PRI KAŽDEJ PRĹEŽITOSTI“

Pokiaľ robíte v oblasti, ako obchodný zástupca alebo finančný sprostredkovateľ vždy budete potrebovať nové kontakty, nové príležitosti, aby bol príjem a by ste boli spokojní. Lenže zo dňa na deň to nepôjde. Je to proces, keď chcete dostávať odporúčania prirodzene, bez otravovania klientov alebo známych. Veľakrát si takto pokazíte vzťahy so svojou rodinou alebo priateľmi i klientmi.

„VYBUDUJTE SI VLASTNÝ SYSTÉM NA ZÍSKAVANIE NOVÝCH KLIENTOV, DODRŽIAVAJTE HO A ROBTE  PRAVIDELNE“

Ako to spraviť? Tu je pár mojich postrehov a nápadov z vlastnej skúsenosti:

  1. 1. HOVORTE, ČO ROBÍTE

Vaši známi, priatelia by mali vedieť, čo robíte, čo je vašou prácou a predovšetkým ako im môžete byť nápomocný. Ak o vás budú vedieť je pravdepodobné, že sa obrátia na vás a požiadajú vás o radu, informáciu, stretnutie…ale ak to nevedia, tak hľadajú inde. Nebojte sa prezentovať, čo robíte, pokiaľ to robíte správne.

  • 2. KOMPETENCIE 
  • Kompetencie alebo inak povedané odbornosť. Vaši klienti i zákazníci, známi musia vedieť, že ste vo svojej oblasti odborník, že sa môžu na vás obrátiť a vy ste ten správny profesionál. Samozrejme nesmiete stagnovať a neustále pracujte na svojej odbornosti.

  • 3. PRÍSTUP
    Častosom sa stretávala s vyjadrenia klientov, že nemajú dobrú skúsenosť so správaníma komunikáciou pri stretnutiach. V takýchto prípadoch obchod nevzniká a anivodporúčanie nedostanete. Skôr si pokazíte svoje meno – svoju značku veľmi

rýchlo. Ak robíte túto prácu rád, s chuťou, energiou a poctivo, tak pozitívne referencie určite prídu. Ľudský prístup, je to čo si dnes klienti, zákazníci veľmi cenia a stávajú sa dlhoročnými a vernými klientami.

  • 4. POMÁHAJTE
    A opäť sa stretávame s ľudskosťou, úplne normálnou (nie pre každého). V prvom rade pomáhajte a poraďte klientom, zákazníkom. To je alfa&omega vašej práce. Dôležité je ukázať aký ste – ste prokliensky orientovaní alebo probiznisovo orientovaní? Ak klient vycíti, že vám na ňom záleží, tak vtedy od vás „kúpi“. Pamätajte na prvom mieste je KLIENT.

  • 5. SKÚSENOSTI
    Aby vás vaši zákazníci odporúčali mali by vedieť o vašich skúsenostiach, výsledkoch aj úspechoch. Neznamená to prehnane sa chváliť. Spomenúť ako ste pomohli iným a dokázať im to, aby to bolo uveriteľné a presvedčivé na konkrétnych príkladoch. Budujete si dôveru.

  • 6. ATMOSFÉRA
    Atmosféra, ktorú vytvárate na stretnutí je veľmi dôležitá a rozhodujúca pre obidve strany jednania. Vytvorte na stretnutí príjemnú atmosféru – POHODU. Buďte pozitívne naladení, nerobte žiaden tlak na klienta (len preto, že musíte splniť plán), uplatnite svoje schopnosti a skúsenosti s nadhľadom a príjemnou konverzáciou. Takto zanecháte príjemný pocit.

  • 7. SPOĽAHLIVOSŤ
    Spoľahlivosť je veľmi kľúčová vec v rámci obchodu. Ak to klientovi a zákazníkovi sľubujete, tak si treba uvedomiť, že je nesmierne dôležité to DODRŽAŤ. Ak skutočne budete spoľahliví, tak váš zákazník si to bude vážiť a odmení vás odporúčaním. Pokiaľ máte veľa zákazníkov a klientov je dôležité mať kvalitne vypracovaný systém, ktorý vám umožní byť spoľahliví.

  • 8. NÁMIETKY
    Iste sa stretávate s rôznymi tzv. námietkami pri pýtaní si odporúčaní typu „poviem o vás známemu;  dám vaše číslo; odovzdám mu vašu vizitku a pod.“ Áno je to prax a deje sa to. Pokiaľ sa budete riadiť spomínanými bodmi, tak odporúčania budú prichádzať a nebudete si ich musieť pýtať – budete ODPORÚČATEĽNÝ, ale to je proces, to je cesta (detailné riešenia z praxe na seminári).

  • 9. AKTIVITA
    Nezabúdajte, že bez vašej aktivity nič nebude. Zviditeľnite sa, svoju prácu, svoje aktivity. Vytvorte si profil na sociálnych sieťach, píšte články, robte aktivity rôzneho druhu, kde prezentujete  čo robíte a ako to robíte (viac nápadov na seminári).

10.)  SYSTÉM
Systém je základ ÚSPECHU alebo neúspechu. Nájdite svoj vlastný systém, hoďte si všetky myšlienky a nápady na papier, nielen tie, ktoré sú dobré (podľa vás), ale všetky. Časom použijete a rozviniete aj tie menej dobré. To čo si nenapíšeme zabudneme, pretože myšlienky, nápady prichádzajú kedykoľvek.

Podrobný návod, ako získavať odporúčania a BYŤ ODPORÚČATEĽNÝ, ako sa vzájomne podeliť o skúsenosti a načo si dávať pozor sa dozviete na našich seminároc

Napíšte nám

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • +421 922 333 333
  • info@mariamellenova.sk
  • Nitra, 873, benátska 27






Ako byť odporúčateľný